Thursday, June 16, 2011

Adik sayang ayah.



Last night , I watched this movie . The Pursuit of Happyness . Cerita ni sempena hari bapa . Totally about the father that work so hard to bring a perfect life for his son . This movie based on the true story . Entah camne aku boleh melekat duduk depan tv dri pukul 10 smpai 12.30 . *kul 10.30 tuka tv3 tengok ANNISSA* . Jalan cerita sangat sedih . Betapa susahnya seorang bapa berkerja keras mencari duit untuk kesenangan anak dia . Sanggup bersusah payah , pergi sana sini , untuk jual mesin scanner tulang tu . Dalam gambar bawah ni , Chris Gardner lakonan Will Smith , angkut mesin tu untuk dijual kpd pihak perubatan . Tapi tak semua tempat yang dia pergi tu , nak beli mesin dia .

Dari tinggal di sebuah apartment murah , terpaksa pindah ke motel , then kena halau sehingga terpaksa bermalam di tandas stesen kereta api . Ini kisah benar ok . Beruntungnya aku dapat duduk dalam rumah walaupun tak berapa mewah , bukanlah banglo tiga empat tingkat .

Masa aku tengok cerita ni jugak , aku terbayang betapa banyak pengorbanan ayah aku terhadap aku selama 20 tahun membesarkan aku ni . Banyak juga dosa aku kat ayah , merajuk dengan ayah kalau tak dapat benda yang aku nak . Argh !! Semua tu disebabkan terlampau ikut darah muda aku . Cepat memberontak ! Ayah , adik minta maaf . Maaf sangat sangat . Kadang-kadang ayah tanya , adik jawab endah tak endah . Betol kata orang . Seorang ayah itu sanggup jawab berulang kali kepada anaknya waktu kecil dahulu . Tapi apabila anak sudah besar , nak jawab pertanyaan ayah pun , hanya dengan sambil lewa . I don't post this entry for Father's Day . I don't celebrate those nonsense 'day' ! Terlalu mengikut budaya barat . Entri ini hanya untuk menyatakan betapa aku sayang sangat ayah aku !!!


Lepas kehilangan tempat tinggal .

For more information about this movie , click HERE .



;I don't show if I love someone .




*********************************************************
FINISH READ IT ?
PLEASE CLICK MY ADS NUFFNANG . MILLION THANX !!!



0 LOVE♥:

Post a Comment