Wednesday, June 1, 2011

The Wedding.

Happy Newly Weds!!!
Nur Hidayah Mohd. Aizuddin
and
Mohd. Faizal
on
28 May 2011

The bride is my cousin . anak abang my mom . her father was passed away about 11 years ago .*kalo xclap* dulu masa kecik2 , memang selalu main sama kat rumah tok aku . Berbalik kisah majlis haritu , actually ada masalah sikit . masalah perselisihan faham . kebetulan dekat area situ , ada 1 lagi kenduri . so, timbul beberapa konflik la kan . perebutan tempat mendirikan khemah. but , sumenye dapat disettlekan . Alhamdulillah . tema baju pengantin orange colour . memang jarang and aku rasa tak pernah tengok lagi la pengantin guna color nih . memang striking giler . tapiii ..sumpa chantek .. tak tipu ..;)) Tapi kan , agak terasa hambar kenduri kali ini . tahla . mungkin sebab sume rindu ngan kenangan dulu2 . persekitaran rumah pun dah jauh berbeza dengan pembinaan rumah2 banglo baru disekeliling kawasan rumah tok aku . rumah pak chak(arwah abg my mom) terletak sekali dalam kawasan umah tok aku .
ermm..ckp byk2 plak kan . k2. as usual , xlengkap kan kalo takde gambar . so, jom usha2 gamba yg di snap dari phone camera Samsung aku je .




sebelum sang raja sampai , snap2 ngan si permaisuri dulu .





ketibaan Raja Sehari .
kompang dipalu , pengantin malu .
*kompang record je.



tinggal kenangan .
gambar ats kanan tu ruang ats rumah tok aku . dulu masa kecik2 , situlah tempat anak2 main lari2 . memang bising lah . tapi sekarang....berhabuk , reput sume . sedih sangat2 .. huhuh..


Yang pergi tetap akan pergi ,
tinggal yang hidup untuk teruskan perjuangan kehidupan .
Masa kita juga akan tiba satu hari nanti .

tersentuh dengan kata2 seorang sedara ku jumpa ketika majlis berlangsung .
"Kita dapat kumpul sama2 sedara mara pun ,
sama ada masa majlis perkahwinan ataupun kematian ."
Benarkan???



;maaf , tak sure nama bapa kepada pengantin lelaki .

0 LOVE♥:

Post a Comment